Voor woningcorporaties die nadenken over kostenbesparing en efficiëntie kan het uitbesteden van diensten aan Stichting ATA een oplossing zijn. Veel woningcorporaties ontzorgen we door personenalarmering en bijkomende zaken die veel regelwerk vereisen op ons te nemen. En dat zonder dat er enige kosten aan verbonden zijn.
De corporatie bepaalt zelf wat ze wel en niet aan ATA uitbesteedt; van voorlichting van bewoners op locatie, hulp bij aanmelding, installatie van de alarmapparatuur tot aan alarmopvolging in noodsituaties. Zo besloot woningcorporatie Ymere voor hun seniorencomplex De Garstkamp in Amsterdam Zuidoost de personenalarmering voor hun bewoners uit handen te geven. “Huurders kunnen nu zelf kiezen welke vorm en aanbieder van personenalarmering ze kiezen.”, aldus Lotte Akveld procesmanager bij Ymere, “We waren blij dat ATA de bewoners duidelijkheid kon verschaffen in de brede keuze aan technische oplossingen op het gebied van persoonlijke veiligheid. ATA besteedde veel tijd en aandacht om de wensen van onze organisatie en onze bewoners in kaart te brengen en stemde de dienstverlening hierop af. In één week tijd zijn bijna alle apparaten geïnstalleerd, dit was helder gecommuniceerd aan ons en onze bewoners.” Mevrouw Van der Berg-Huppen, bewoonster van de Garstkamp, had doordat ze niet mobiel was de voorlichtingsbijeenkomsten gemist. Geen probleem, want een van de adviseurs van ATA ging bij haar langs om al haar vragen te beantwoorden. “Ik vond de service van ATA geweldig,” vertelt de bewoonster. “Ik wilde graag weten hoe alles zou werken, maar het bleek een makkelijk systeem te zijn. Mijn medische gegevens namen we door, omdat het belangrijk is dat men weet wat ik mankeer als ik een keer alarmeer. Ook bleek ik een fijne korting te krijgen via mijn zorgverzekeraar, dat maakte het extra aantrekkelijk.”